Προγράμματα

Σύντομα projects - Τίτλοι & Θέματα.

Σχολική χρονιά 2014-2015 - από Σεπτέμβρη μέχρι Δεκέμβρη : μικρά σχέδια εργασίας, με διάρκεια από 1 ως 1 & 1/2 μήνα.
Αναφέρουμε ενδεικτικά τους τίτλους τους :
  • Τα μυστικά της θάλασσας
  • Προστατευόμενα ζώα : Καρέτα-Καρέτα, Φώκια, Δελφίνι    
  • Νεκρή φύση : δημιουργία θεματικού Ημερολογίου 2015, με κολλάζ-νεκρές φύσεις. 


Χωρίς χάρτη πλοήγησης, αλλά με ενθουσιασμό!

Για πρώτη φορά φέτος - σχολική χρονιά 2014-2015 - αποφασίσαμε να περιπλανηθούμε σε νέες διαδρομές, αυτές του eTwinning, συμμετέχοντας σε τρία (3) προγράμματα - στο ένα μάλιστα ως συνιδρυτές.
Δηλώνουμε εντυπωσιασμένοι, παρά την απαιτητική δουλειά.
Αναλυτικές πληροφορίες σύντομα... 



Ημερολόγιο 2015 :οι δύο οπτικές - δασκάλα & παιδιά.

Η δασκάλα
   
   Τέσσερεις μήνες πριν, το τμήμα μας, το ολοήμερο τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείου Χανίων, ανέπτυξε μια δράση, που είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός θεματικού ημερολογίου για το έτος 2015.
   Tο ημερολόγιό μας, με την οικονομική συνδρομή, αλλά και την ενθουσιώδη υποστήριξη, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των 3ου Δ. Σχ. και 3ου & 4ου Νηπιαγωγείων Χανίων, τυπώθηκε, προσφέροντας χαρά και περηφάνεια στα παιδιά που δούλεψαν υπομονετικά γι’ αυτό το έντυπο.
   O πρωτεύων στόχος αυτού του εγχειρήματος ήταν ξεκάθαρα εικαστικός«νεκρές φύσεις» φρούτων, κολλάζ. Aπουσιάζει, άλλωστε, οποιαδήποτε μορφή κειμένου από το ημερολόγιό μας. Tο θέμα μας, κατά συνέπεια, δεν ήταν τα ίδια τα φρούτα, αλλά η ζωγραφική/εικαστική απεικόνισή τους σε «νεκρές φύσεις».
   Δηλώνουμε οπαδοί του δόγματος «η τέχνη στο σχολείο» - έστω με τις αναζητήσεις, τις γνώσεις και τις ικανότητες που διαθέτουμε. Δεν δηλώνουμε «ειδικοί». Και επειδή, επιπλέον, υιοθετούμε και επιδιώκουμε να ακολουθούμε με συνέπεια την άποψη «ευκαιρίες-ευκαιρίες-ευκαιρίες» ή «εμπειρίες-εμπειρίες-εμπειρίες» & «υλικά-υλικά-υλικά», αυτόματα ξεδιπλώνεται μπροστά μας ένα ευρύ πεδίο πειραματισμών.
   Στο τμήμα μας προσπαθούμε να δουλεύουμε σ’ ένα πλαίσιο «συνέχειας» - ένα θέμα οδηγεί αβίαστα σ’ ένα άλλο, ένα προηγούμενο πρόγραμμα γεννά συνήθως το επόμενο.
   Στην περίπτωση του ημερολογίου μας, ο σπόρος του είχε ήδη «πέσει» στο προηγούμενο πρόγραμμά μας, Τα μυστικά της θάλασσας. Εκείνο το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με «θαλασσογραφίες» - τέθηκε έτσι για πρώτη φορά ένας εικαστικός όρος.
   Ακολούθησε η επίσκεψή μας στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων – στην αρχή της έκθεσης Στην κιβωτό των ονείρων – όπου τα παιδιά αφενός ξεναγήθηκαν στο ισόγειο της έκθεσης, αφετέρου συμμετείχαν σε ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα το «τοπίο», που υλοποιήθηκε από την Προϊσταμένη κ. Αθηνά Γιαννουλάκη, και ενθουσίασε εξίσου παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς-συνοδούς. Αναμφισβήτητα, αυτή η εμπειρία τους άνοιξε ένα παράθυρο στον εικαστικό χώρο.
   Στην τάξη τώρα πια, ακολούθησε μια νέα φάση/διαδικασία, εκείνη του «αναστοχασμού» του βιώματος, ώστε να εδραιωθεί ως γνώση. Αναπόφευκτα στη συζήτηση προστέθηκαν και δύο νέοι όροι : «προσωπογραφία» και «νεκρή φύση».
   Ερευνήσαμε τα έργα των παιδιών. Συμπεράναμε ότι τα περισσότερα ήταν «τοπία», κάποια λίγα «προσωπογραφίες» και ελάχιστα (έως καθόλου) θα μπορούσαν να «προσεγγίζουν» τη «νεκρή φύση».
   Για κάποιο λόγο η έννοια της «νεκρής φύσης» ήταν εκείνη που φαινόταν να τα προβληματίζει περισσότερο, πιθανόν και εξαιτίας του ίδιου του όρου (από ορισμένα παιδιά, αρχικά, έγινε αντιληπτή ως «μικρή φύση», προκαλώντας γέλια και πειράγματα).

Συνεχίζεται...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου